Navigation überspringen

Wird gerade moderiert

TV volume geblokkeerd over speakers

Thema gestartet am: Apr 24, 2012 10:07 AM , Letzte Antwort am: Apr 29, 2012 8:21 AM

in TV & Home Cinema > Bravia
Richardson 10 Beiträge seit
Feb 19, 2012

Heb een Sony Bravia, met daaraan gekoppeld een Sony home cinema set.

Heeft altijd prima gewerkt, echter nu ineens doet mijn geluid het niet als ik televisie wil kijken over de boxen van de cinema set.

Ik schakel dan over op speakers, echter er is dan niets te horen, als ik volume wil verhogen/verlagen krijg ik de melding "volume geluid geblokkeerd".

Krijd deze zelfde melding bij de Wii (heeft ook altijd goed gewerkt).

Speel ik een dvd/cd  af dan doet het geluid het wel gewoon over de boxen.

Voorheen was ook dat als ik de tv aan zette, de cinema set ook direct aanging. Dit moet ik nu handmatig doen.

Heb de tv teruggezet naar de fabrieksinstellingen, en andere HDMI geprobeerd, echter zonder resultaat

• pa3eia 881 Beiträge seit
    Nov 27, 2011
    Geschrieben am Apr 24, 2012 5:19 PM

Waarschijnlijk is het een HDMI confict (iets kortgeleden geupdate?).

- Toestel uit.

- Alle HDMI verbindingen. loskoppelen

- Sony Home Cinema aansluiten op HDMI 1.

- Toestel inschakelen.

Als het probleem nu is opgelost.

- HDMI verbindingen een voor een weer aansluiten totdat de foutmelding wordt weergegeven.

suc6

KDL-40HX720/UPC CI+ | CMU-BR100 | TDG-BR250 | BDV-E370 | KDL-26EX302/UPC CI+ | SMP-N200 | DAV-DZ230 | Playstation 3 | Tablet S 16 GB 3G | SGP-DS1 | Xperia Sola | NSZ-GS7 | Slingbox Solo
    • Antworten
  • breedBenR 921 Beiträge seit
    Dec 29, 2010
    Geschrieben am Apr 26, 2012 8:56 AM

ik zou hem ter reparatie aanbieden. Kan iets kleins zijn, een onderdeel dat uitgevallen is. de voeding, bijvoorbeeld, is vast een los onderdeel dat vervangbaar is.

• Antworten
  • Mickeyvdb 141 Beiträge seit
    Feb 28, 2012
    Geschrieben am Apr 26, 2012 11:20 AM

Heb je op de achterzijde misschien de mogelijkheid om een zekering te vervangen ?

Lukt of kan dit niet dan lijkt mij het voorstel van breedBenR het beste.

• Antworten
  • pa3eia 881 Beiträge seit
    Nov 27, 2011
    Geschrieben am Apr 26, 2012 4:36 PM

Mijn vorige Home Theater Set was ook dood.

Opgeschroefd en de glaszekering op de printplaat vervangen (230V stekker eruit !!!).

Tot heden speelt de Home Theater Set nog steeds als een zonnetje.

73's

KDL-40HX720/UPC CI+ | CMU-BR100 | TDG-BR250 | BDV-E370 | KDL-26EX302/UPC CI+ | SMP-N200 | DAV-DZ230 | Playstation 3 | Tablet S 16 GB 3G | SGP-DS1 | Xperia Sola | NSZ-GS7 | Slingbox Solo
    • Antworten
  • Mickeyvdb 141 Beiträge seit
    Feb 28, 2012
    Geschrieben am Apr 29, 2012 8:21 AM

Kunt u zich misschien herinneren of de set behoorlijk warm was op het moment dat het niet inschakelden ?

Het zou misschien kunnen dat de set zich thermisch heeft uitgeschakeld. (ik weet alleen niet of deze set die mogelijkheid heeft)

Vreemd inderdaad, maar gelukkig werkt het weer.

Succes en geniet er van.

• Antworten

Weitergeben